Бібліографічні менеджери

Інструменти цитування (бібліографічні менеджери або референс менеджери) – це програми, що допомагають зберігати інформацію та управляти бібліографічними посиланнями дослідження.
  • продукт компанії Elsevier
  • програма для управління бібліографічною інформацією
  • безоплатне програмне забезпечення
  • 2 ГБ серверного простору для зберігання інформації
  • працює як онлайн, так і офлайн

додаткові модулі:

  • Datasets – пошук даних (research data) у репозитаріях та наукових базах
  • Careers – пошук роботи у певній галузі у всьому світі

Переваги Mendeley

  • створення власної бібліотеки
  • управління документами
  • збереження матеріалів
  • імпорт/експорт бібліографічних описів 
  • робота із повнотекстовими матеріалами (коментування, примітки)
  • оформлення списків джерел у різних стилях цитування
  • пошук інформації онлайн

Способи роботи з програмою Mendeley

Web версія − робота з браузера 

Особливості роботи Web версії

  • Створіть обліковий запис, натиснувши Create account (якщо зареєстровані в інших базах компанії Elsevier (напр. Scopus, ScienceDirect), то можете використовувати той самий логін/пароль).
  • Хмарний простір для збереження інформації.
  • Можливість пошуку статей онлайн при введенні пошукового запиту.

Desktop версія − встановлення на комп’ютер

Особливості роботи Desktop версії

На сайті завантажте та встановіть програму Mendeley на комп’ютер.                                  

Створіть один обліковий запис для всіх версій.

Додатки Mendeley

Web Importer − додаток до браузера. Дозволяє «чіпляти» бібліографічну інформацію й зберігати її в бібліотеці. Працює в каталозі Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського, Google Scholar, Scopus, усіх репозитаріях тощо.

Встановіть Web Importer на сайті.

Mendeley Cite (плагін для Word) – використовується при укладанні бібліографічних списків у Microsoft Word. Встановіть Mendeley Cite на сайті.

Створення бібліотеки

Створіть одну або декілька папок відповідно до ваших тем.

Способи наповнення:

  1. Додавання файлів з комп’ютера
  2. Додавання записів вручну
  3. Імпорт / експорт документів
  • імпорт результатів пошуку з EndNote™, BibTeX, RIS
  • експорт з різних баз даних, зокрема Scopus та ScienceDirect (є продуктами компанії Elsevier). Знайдіть потрібний документ – перемістіть напряму до своєї бібліотеки Mendeley.
  • Web Importer − зберігайте PDF відразу при перегляді вебсторінок лише одним натисканням.

Управління файлами

  • сортування файлів − позначайте прочитані/непрочитані; додавайте до улюблених.
  • пошук документів − здійснюється не лише у межах бібліографічної інформації, але й у межах текстів. Можна здійснювати за автором, назвою, ключовими словами та іншими параметрами статті.
  • наявність PDF переглядача – дозволяє коментувати, робити примітки.
  • можливість редагування бібліографічних описів у будь-якій версії.

Синхронізація файлів здійснюється автоматично. Ваша бібліотека доступна з будь-яких пристроїв.

Інтеграція з Word

Встановіть плагін у Desktop версії (якщо ви не зробили цього на сайті Mendeley). Оберіть пункт меню Tools → Install Mendeley Cite for Microsoft Word.

У Word на панелі інструментів з’явиться значок Mendeley Cite.

Цитування

  • натисніть на значок Mendeley Cite;
  • введіть ключове слово (назва, автор, рік) у пошуковий рядок;
  • оберіть потрібне джерело;
  • натисніть Insert Citation.

Оформлення списку літератури

  • натисніть More → Insert Bibliography. 
  • оберіть стиль серед запропонованих або встановіть додатковий (у доступі – понад 6 тис. стилів цитування). Оберіть Select another style → Select style → вкажіть назву потрібного стилю.
  • джерела у списку розташовані у порядку появи посилань
  • змініть стиль цитування – весь список літератури зміниться в один клік.

Встановлення нового стилю

Якщо потрібно встановити додатковий стиль, то обираєте Citation Style → Select another style → Select style → Add custom style → вкажіть у рядок URL посилання на потрібний стиль → натисніть Update citation style.

 

EndNote – платна система управління бібліографічною інформацією, що застосовується для управління посиланнями та бібліографією та дозволяє відформатувати їх згідно з численними стандартами цитування. Компанія-розробник – Clarivate Analytics (раніше відома як Thomson Reuters). Для наукової спільноти СумДУ користування системою EndNote безоплатне, оскільки університет має доступ до реферативної бази даних Web of Science, у якій EndNote є інструментом.

Навчальні відео щодо користування системою EndNote

Zotero – безоплатна програма з відкритим програмним кодом. Дозволяє користувачеві збирати, упорядковувати та організовувати інформацію для власної дослідницької роботи з усіх типів джерел, що показані в браузері (статті в форматі PDF, вебсторінки, текстові файли, музичні, відео файли тощо).

Навчальні матеріали щодо користування програмою Zotero

Коментарі