- продукт компанії Elsevier
- програма для управління бібліографічною інформацією
- безоплатне програмне забезпечення
- 2 ГБ серверного простору для зберігання інформації
- працює як онлайн, так і офлайн
додаткові модулі:
- Datasets – пошук даних (research data) у репозитаріях та наукових базах
- Careers – пошук роботи у певній галузі у всьому світі
Переваги Mendeley
- створення власної бібліотеки
- управління документами
- збереження матеріалів
- імпорт/експорт бібліографічних описів
- робота із повнотекстовими матеріалами (коментування, примітки)
- оформлення списків джерел у різних стилях цитування
- пошук інформації онлайн
Способи роботи з програмою Mendeley
Web версія − робота з браузера
Особливості роботи Web версії
- Створіть обліковий запис, натиснувши Create account (якщо зареєстровані в інших базах компанії Elsevier (напр. Scopus, ScienceDirect), то можете використовувати той самий логін/пароль).
- Хмарний простір для збереження інформації.
- Можливість пошуку статей онлайн при введенні пошукового запиту.
Desktop версія − встановлення на комп’ютер
Особливості роботи Desktop версії
На сайті завантажте та встановіть програму Mendeley на комп’ютер.
Створіть один обліковий запис для всіх версій.
Додатки Mendeley
Web Importer − додаток до браузера. Дозволяє «чіпляти» бібліографічну інформацію й зберігати її в бібліотеці. Працює в каталозі Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського, Google Scholar, Scopus, усіх репозитаріях тощо.
Встановіть Web Importer на сайті.
Mendeley Cite (плагін для Word) – використовується при укладанні бібліографічних списків у Microsoft Word. Встановіть Mendeley Cite на сайті.
Створення бібліотеки
Створіть одну або декілька папок відповідно до ваших тем.
Способи наповнення:
- Додавання файлів з комп’ютера
- Додавання записів вручну
- Імпорт / експорт документів
- імпорт результатів пошуку з EndNote™, BibTeX, RIS
- експорт з різних баз даних, зокрема Scopus та ScienceDirect (є продуктами компанії Elsevier). Знайдіть потрібний документ – перемістіть напряму до своєї бібліотеки Mendeley.
- Web Importer − зберігайте PDF відразу при перегляді вебсторінок лише одним натисканням.
Управління файлами
- сортування файлів − позначайте прочитані/непрочитані; додавайте до улюблених.
- пошук документів − здійснюється не лише у межах бібліографічної інформації, але й у межах текстів. Можна здійснювати за автором, назвою, ключовими словами та іншими параметрами статті.
- наявність PDF переглядача – дозволяє коментувати, робити примітки.
- можливість редагування бібліографічних описів у будь-якій версії.
Синхронізація файлів здійснюється автоматично. Ваша бібліотека доступна з будь-яких пристроїв.
Інтеграція з Word
Встановіть плагін у Desktop версії (якщо ви не зробили цього на сайті Mendeley). Оберіть пункт меню Tools → Install Mendeley Cite for Microsoft Word.
У Word на панелі інструментів з’явиться значок Mendeley Cite.
Цитування
- натисніть на значок Mendeley Cite;
- введіть ключове слово (назва, автор, рік) у пошуковий рядок;
- оберіть потрібне джерело;
- натисніть Insert Citation.
Оформлення списку літератури
- натисніть More → Insert Bibliography.
- оберіть стиль серед запропонованих або встановіть додатковий (у доступі – понад 6 тис. стилів цитування). Оберіть Select another style → Select style → вкажіть назву потрібного стилю.
- джерела у списку розташовані у порядку появи посилань
- змініть стиль цитування – весь список літератури зміниться в один клік.
Встановлення нового стилю
Якщо потрібно встановити додатковий стиль, то обираєте Citation Style → Select another style → Select style → Add custom style → вкажіть у рядок URL посилання на потрібний стиль → натисніть Update citation style.
EndNote – платна система управління бібліографічною інформацією, що застосовується для управління посиланнями та бібліографією та дозволяє відформатувати їх згідно з численними стандартами цитування. Компанія-розробник – Clarivate Analytics (раніше відома як Thomson Reuters). Для наукової спільноти СумДУ користування системою EndNote безоплатне, оскільки університет має доступ до реферативної бази даних Web of Science, у якій EndNote є інструментом.
Навчальні відео щодо користування системою EndNote
Zotero – безоплатна програма з відкритим програмним кодом. Дозволяє користувачеві збирати, упорядковувати та організовувати інформацію для власної дослідницької роботи з усіх типів джерел, що показані в браузері (статті в форматі PDF, вебсторінки, текстові файли, музичні, відео файли тощо).
Навчальні матеріали щодо користування програмою Zotero